[цаптион ид=“аттацхмент_2712″ алигн=“алигнноне“ wидтх=“795″] Канцеларија за ИТ и еУправу Републике Србије[/caption]
Канцеларија обавља стручне послове који се односе на:
- пројектовање, усклађивање, развој и функционисање система електронске управе и информационих система и инфраструктуре органа државне управе и служби Владе;
- развој и примену стандарда у увођењу информационо – комуникационих технологија у органима државне управе и службама Владе, као и подршку у примени информационо – комуникационих технологија у органима државне управе и службама Владе;
- пројектовање, развој, изградњу, одржавање и унапређење рачунарске мреже републичких органа;
- послове за потребе Центра за безбедност ИКТ система у републичким органима (ЦЕРТ републичких органа);
- пружање услуга пројектовања, развоја и функционисања интернет приступа, интернет сервиса и других централизованих електронских сервиса;
- планирање развоја и набавке рачунарске и комуникационе опреме за потребе органа државне управе и служби Владе;
- координацију и пружање подршке за остваривање међународне сарадње и пословања на глобалном тржишту за дигиталне, иновативне и креативне делатности, праћење и промоцију повезивања јавног и приватног сектора у областима дигиталне иновативне креативне економије кроз Платформу „Србија ствара“, са циљем одрживог и интегрисаног економског раста Србије;
- као и друге послове одређене посебним прописима.
Канцеларија може пружати стручну помоћ другим државним органима и организацијама, органима територијалне аутономије и локалне самоуправе и јавним службама у обављању послова из своје надлежности за њихове потребе.
Послове из своје надлежности Канцеларија врши за све органе државне управе, осим за оне који због специфичности послова имају своје службе за вршење тих послова.
Грађани Србије ће Дигитални зелени сертификат моћи да добију, поред Портала еУправа, и на шалтерима 200 пошта широм земље уз важећи пасош.
Издавање сертификата је за грађане бесплатно, цео процес – од подношења захтева до издавања документа траје свега неколико минута.
Дигитални зелени сертификат биће доступан и у поштама на граничним прелазима, као и у пошти на аеродрому Никола Тесла у Београду (Терминал 1 у приземљу).
„Захваљујући одличној сарадњи са Поштом Србије на чијим шалтерима грађани већ имају помоћ при отварању налога на Порталу еУправе чиме постају еГрађани, направили смо и могућност да се на истим шалтерима издају и Дигитални зелени сертификати. Свесни смо да старији грађани немају знања и могућност да креирају налог на Портлу еУправа и укључивањем Поште Србије у издавање Дигиталног зеленог сертификата ћемо овај проблем решити. Желимо да свима омогућимо да добију веродостојну потврду о вакцинацији и резултатима тестирања и позивамо све грађане, који немају могућност да користе услуге Портала еУправа, да свој Дигитални зелени сертификат преузму у једној од 200 пословница Поште“, изјавио је др Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.
„Издавањем Дигиталног зеленог сертификата Пошта Србије наставља реализацију својих кључних циљева, а то су подизање квалитета и ширење услуга и укључивање у процес дигитализације. Уз велику подршку премијерке Ане Брнабић, Пошта интензивно сарађује са Канцеларијом за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије на развоју нових дигиталних сервиса са циљем да заузме лидерску позицију у региону“, изјавио је Зоран Ђорђевић, в.д. директора ЈП „Пошта Србије“.
Списак пошта у којима је омогућено издавање Дигиталног зеленог сертификата доступан је на сајту Поште Србије.
[цаптион ид=“аттацхмент_2713″ алигн=“алигнноне“ wидтх=“876″] Канцеларија за ИТ и еУправу Републике Србије[/caption]
Канцеларији за ИТ и еУправу у присуству министра спољних послова Николе Селаковића и директора Канцеларије за ИТ и еУправу др Михаила Јовановића, представљена нова електронска услуга – еКонзулат. Сви странци који долазе у Србију са намером да се запосле од сада могу онлајн да аплицирају за визу типа Д, за дужи боравак до 180 дана, путем услуге доступне на интернет адреси https://ekonzulat.gov.rs/ .
Странац чим аплицира за визу Д добија ИД број свог захтева и послодавац који намерава да га запосли може поднети захтев за радну дозволу Националној служби за запошњавање тако да се поступци издавања визе и издавање радне дозволе – воде у паралели. На тај начин поступак издавања дозволе за рад је далеко ефикаснији.
-Када добије визу Д по основу запошљавања, по доласку у Србију за период за који му је одобрена виза Д (на пример 180 дана), странац не мора да подноси захтев за привремени боравак, јер виза Д по основу запошљавања за тих 180 дана значи да има регулисан боравак у нашој земљи. У том случају послодавац који намерава да га запосли аплицира само за радну дозволу. У случају да и након 180 дана остаје да ради у Србији странац коме је одобрена виза Д подноси захтев за привремени боравак.
Корисници еКонзулата биће, пре свега, држављани земаља Азије (Кина, Индија, Бангладеш, Пакистан, Непал), као и држављани Турске, Русије, Украјине, Египта, који у великом броју долазе да раде, углавном на великим инфраструктурним пројектима, у Србији. Када је реч о структури лица која аплицирају за ову врсту виза, реч је радницима свих профила, који су дефицитарни у Србији, док мањи број чине инжењери и други високо образовани кадрови.
Поступак онлајн аплицирања за визу типа Д, за дужи боравак до 180 дана, у првој фази ће бити само по основу запошљавања и односи се на све странце који долазе у Србију са намером да се запосле. У следећој фази развоја апликације, очекујемо да ће се на овај начин, електронским путем, моћи аплицирати и за остале типове виза (по основу школовања, спајања породице, власништва над непокретностима, лечења и медицинске неге).
Поступак за добијање визе типа Д
- Корисник путем еКонзулата https://ekonzulat.gov.rs/ креира налог на Националном порталу за електронску идентифкацију (гов.рс), чиме постаје еГрађанин и иницира подношење захтева попуњавањем саме форме захтева.
- Подношење захтева извршава се кроз визард у 4 корака:
- Попуњавају се лични подаци везани за само лице које аплицира, подаци о породици ако је има и подаци о запослењу.
- Подаци о путној исптави.
- Подаци о визи (бира се ДКП ком се корисник обраћа, за сада може да аплицира само за визу Д по основу намере да се запосли), подаци о претходним боравцима у РС ако их је било, подаци о намераваном будућем боравишту у РС (адреса у РС).
- Додавање пратеће документације – поред фотографије, пасоша, позивног писма корисник је у обавези да приложи и друга документа која ДКП захтева. Такође на овом последњем кораку корисник добија инструкцију за плаћање таксе за обраду захтева визе, тако да ДКП не узима захтев у разматрање док уплата није евидентирана – уплата не иде преко система већ корисници добијају само инструкције за плаћање.
- Након поднетог захтева од стране корисника и евидентиране уплате за поднети захтев, ДКП преузима захтев у свој ВИС где ради даљу обраду захтева и мења статус захтева о чему је странка обавештена путем мејла (свака промена статуса иницира слање мејла ка кориснику).
- ДКП има могућност да измени статус захтева али и да пошаље кориснику коментар, тражи допуну захтева и пошаље прилог.
- Након што је кориснику одобрен захтев, корисник се мора појавити у ДКП како би му виза била уписана у пасош.
На самом порталу кориснику је доступна и опција Процедуре где се налазе све битне инфомације о самом процесу аплицирања за визу и неопходне документације која се очекује од корисника, као и секција помоћ где се налазе најчешће постављена питања и одговори. Министарство спољних послова обезбедило је и корисничку подршку тако да се корисници могу обратити путем мејла уколико имају проблем са корисничким налогом или додатна питања у вези електронског подношења захтева за визу типа Д.
[цаптион ид=“аттацхмент_2714″ алигн=“алигнноне“ wидтх=“798″] Канцеларија за ИТ и еУправу Републике Србије[/caption]