Top 10 Saveta Za Zdravo Mršavljenje U 2022. Godini

0
423

 

Zdravo gubljenje na kilaži nekada nije jednostavan zadatak, naročito kada ne znate ni odakle da počnete. Prema tome, Centar za gojaznost Struktura vam predstavlja top 10 saveta za zdravo mršavljenje u 2022. godini!

 

Prekomerna gojaznost može dovesti do niza zdravstvenih problema. Iako se mogu činiti kao najbolji izbor za brzo gubljenje kilograma, ’’brze’’ dijete nikako ne smeju biti vaš prvi izbor. Naprotiv, ključ za zdrav život i kontrolu težine jesu izbalansirana ishrana i hranljive namirnice.

Kao što smo i naglasili, brze dijete nisu održivo rešenje, bez obzira na pogodnosti za koje njihovi zagovornici tvrde da ih poseduju. Da biste bezbedno izgubili kilograme i održali kilažu od suštinskog je značaja praviti postepene, ali trajne promene načina života.

Centar za gojaznost Struktura pripremio vam je top 10 saveta za zdravo mršavljenje u 2022. godini.

Jedite raznovrsnu, nutritivno bogatu hranu

Zdravi obroci i užine bi trebalo da čine osnovu ljudske ishrane. Postarajte se da se na vašem tanjiru uvek nađe povrće. Svaki glavni obrok trebalo bi da sadrži 50 odsto povrća, 25 odsto ugljenih hidrata u vidu žitarica i 25 odsto proteina, u vidu mesa ili jaja.

Izbacivanje nezdravih namirnica iz ishrane može biti veoma težak zadatak, naročito za vreme praznika. Praznična sezona često dovodi do prejedanja i lošeg izbora namirnica, kao i do preskakanja obroka i unošenja prevelikog broja kalorija u toku dana. Potrudite se da preživite praznike bez dobijenog kilograma uz uravnotežen način ishrane.

Vodite dnevnik ishrane i težine

Samokontrola je ključni faktor u uspešnom gubitku težine. Možete koristiti papir i olovku, mobilnu aplikaciju ili namensku veb aplikaciju kako biste vodili dnevnik težine i ishrane. Na taj način, u svakom trenutku imaćete uvid u hranu koju konzumirate svakodnevno.

Takođe, ovim možete pratiti i napredak u gubljenju težine na nedeljnom nivou, što garantuje pridržavanje plana ishrane i zdrav gubitak kilograma.

Ne zaboravite na fizičku aktivnost – Top 10 saveta za zdravo mršavljenje u 2022. godini

Redovno vežbanje je od vitalnog značaja za fizičko i mentalno zdravlje svakog od nas, bez obzira na to da li vodimo borbu sa viškom kilograma ili ne.

Disciplina u vežbanju je ključna za gubitak kilograma. Jedan sat umerene fizičke aktivnosti dnevno je idealno praktikovati tokom cele godine.

Ljudi koji obično nisu fizički aktivni, trebalo bi da polako povećavaju količinu vežbi koje rade i postepeno povećavaju njen intenzitet. Ovaj pristup je najodrživiji način da se osigura redovno vežbanje. Na ovaj način vežbanje psotaje deo životnog stila i nešto čemu se na kraju dana radujemo.

Ne unosite kalorije putem tečnosti!

Da li možete da poverujete u to da je moguće unositi stotine kalorija dnevno kroz piće koje konzumiramo? Da, moguće je. Zaslađeni sokovi, čajevi ili alkohol su prepuni bespotrebnih kalorija. Ove kalorije su poznate kao ’’prazne kalorije’’, jer pružaju energiju bez ikakvih nutritivnih prednosti i vrednosti.

Smanjite unos gaziranih napitaka, energetskih pića i kafe sa šećerom. Veoma brzo primetićete razliku u broju odeće koju ste do sada nosili i koju sada nosite!

Neka vaš prvi izbor budu voda ili nezaslađeni čaj, u koji ste dodali malo svežeg limuna.

Servirajte hranu na manjim tanjirićima

Umerenost je ključ zdrave i izbalansirane ishrane. Prema tome, vodite računa o porcijama hrane koju konzumirate. Previše bilo koje hrane, čak i one niskokalorične, može dovesti do povećanja telesne težine.

Jedan od trikova kojima se možete poslužiti jeste serviranje hrane na manjim tanjirima od onih na koje ste do sada navikli. Ovaj trik zasigurno vam može pomoći pri gubitku kilograma.

Jedite sporije i uživajte u hrani

Razna istraživanja su pokazala da ljudi koji jedu sporije i uživaju u svojoj hrani imaju tendencije da pojedu manje porcije hrane, a samim tim i održe kilažu. Ovaj princip može se primeniti i na gubljenje kilograma i rešavanje problema gojaznosti.

Pravilno žvakanje hrane omogućava vašem želucu da brže i bolje vari hranu, što za posledicu ima i brži metabolizam. Samim tim, kilogrami će se lakše skidati, a broj na vagi biće manji!

Jedite isključivo za trpezarijskim stolom – Top 10 saveta za zdravo mršavljenje u 2022. godini

Jedan od top 10 saveta za zdravo mršavljenje u 2022. godini svakako je konzumiranje obroka isključivo za trpezarijskim stolom, u određeno vreme.

Ukoliko svoje obroke konzumirate uz gledanje televizije, veće su šanse da će doći do prejedanja i unošenja većeg broja kalorija. Dakle, glavne obroke i užine trebalo bi konzumirati ’’na miru’’, bez uticaja različitih stimulansa i okidača za binging prejedanje.

Planirajte obroke unapred!

Obroci koje isplanirate i pripremite unapred itekako mogu dovesti do gubitka kilograma.

Ljudi koji imaju za cilj zdravo mršavljenje, planiraće zdrave obroke nekoliko dana unapred. Ovo može sprečiti brzo, neplanirano i nemarno prejedanje. Ukoliko osetite glad, veoma lako možete ugrejati ručak pripremljen dan unapred, umesto da posegnete za čokoladom ili slanom gricaklicom.

Zatražite stručnu pomoć kada god to postane neophodno!

Prihvatanje lekarske podrške na početku dijete ili određenog režima ishrane je od ključne važnosti za njenu uspešnost.

Ukoliko je vaš cilj gubitak većeg broja nagomilanih kilograma, svakako je bolje to učiniti uz stručno lice, kao što je nutricionista! Na taj način, ne dovodite vaše zdravlje u opasnost na ovom putu.

Budite pozitivni i kada ne primećujete veće promene na svom telu!

Upornost je ključ uspeha. Na putu do idealne telesne težine možete naići na razne prepreke.

I u slučaju da ’’prekršite’’ plan ishrane koji vam je izradio nutricionista, ne shvatajte to tragično. Ostanite pozitivni i nastavite sutradan, kao da se ništa nije dogodilo.

Mršavljenje je dugotrajan proces koji zahteva posvećenost, požrtvovanje i strpljenje. Osim toga, pozitivno razmišljanje uvek će dovesti do toga kilogrami brže nestaju!

Dakle, pozitivno razmišljanje je jedini pravi način do optimalne telesne težine.

Uz pridržavanje saveta za zdravo mršavljenje koje vam pruža Centar za gojaznost Struktura, rezultati neće izostati. Za više informacija, u svakom trenutku možete nas kontaktirati!

https://struktura.rs/

www.struktura.rs

http://www.udruzenje.rs

udruzenje za prevenciju gojaznosti