Kako “Preživeti” Praznike, A Ne Ugojiti Se?

0
392

Kada krene sezona proslava i velikih gozbi, većina nas postavi pitanje kako “preživeti” praznike, a ne ugojiti se i održati dobru liniju. Ukoliko i vas muči ovaj problem, na pravom ste mestu.

Održavanje kilaže, naročito ukoliko vodite računa o tome da se zdravo hranite, nije nimalo lak i jednostavan zadatak kada dođe sezona krsnih slava i većih praznika, kao što su Božić i Nova godina.

Kada je u pitanju druženje uz hranu i piće, veoma je lako ’’baciti kroz prozor’’ sve navike zdrave ishrane i prepustiti se čarima bogate praznične trpeze. Veoma je lako napraviti nezdrave izbore, zbog kojih se brzo pokajemo.

Centar za gojaznost Struktura donosi vam nekoliko saveta kako preživeti praznike, a i dalje se hraniti zdravo i izbalansirano.

Kako “preživeti” praznike ukoliko ste na određenom režimu ishrane?

Ukoliko vodite borbu sa kilogramima, sigurni smo da vam sezona slavlja i praznika najteže pada. Upravo tada se većina ljudi suočava sa izazovima u vidu masne, kalorične hrane i slatkiša.

Pretpostavićemo da ste od nutricioniste dobili individualni plan mršavljenja, i do sada ste pratili program izrađen specijalno za vas. Ipak, dobili ste poziv za slavu kod najbliže rodbine ili prijatelja, koji se jednostavno ne odbija. Sigurni smo da želite i dalje da nastavite sa zdravom ishranom, ali osećate da je neprijatno odbiti ponuđenu hranu i piće. Iako se ovaj problem čini komplikovanim, rešenje je zapravo veoma jednostavno!

Kako bi se izbegle neprijatnosti i osećaj nelagode objašnjavanja režima ishrane na kojem se nalazite, rešenje se samo nameće. Ne morate reći da ste na određenom režimu, ukoliko to ne želite! Jednostavno, odlučite se za unošenje one hrane koja je najmanje kalorična ili najmanje masna. Neka se na vašem tanjiru nađe parče mesa i mnoštvo povrća i salata. Nakon završenog obroka, imaćete osećaj sitosti i zadovoljstva, a da pritom ne odustanete od zdravog načina ishrane.

Saveti za održavanje normalne telesne težine i tokom praznika

Tokom praznika, često dolazimo u situaciju da unosimo i više hrane nego što nam je neophodno.

Povremeno konzumiranje slatkiša, kao što je parče torte ili kolačić, neće ugroziti vašu liniju i kilažu. Ipak, ukoliko se to ponavlja tokom cele sezone praznika, možete imati problem sa uvlačenjem u omiljeni par pantalona nakon proslava.

Centar za gojaznost Struktura vam predstavlja nekoliko načina za održavanje telesne težine i tokom praznika:

  • Kao i u svemu ostalom u životu, tako i u hrani, neophodna je umerenost. Umerene količine hrane i izbegavanje binging prejedanja najbolje su rešenje za održavanje linije i tokom praznične sezone. Jedna od taktika kojom se uvek možete poslužiti jeste serviranje hrane na manjim tanjirima, na kojima jednostavno ne može da stane previše hrane. Ovim se sprečava nagomilavanje kilograma i prekomerna gojaznost.
  • Osim umerenog konzumiranja hrane, neophodna je i umerena fizička aktivnost. Iako je veoma lako zavući se pod ćebe i gledati omiljene filmove tokom zime i praznika, fizička aktivnost je uvek neophodna. Tako je i u toku zimskog perioda. Stoga, šetajte barem pola sata dnevno, a kada vremenski uslovi to dozvoljavaju, uživajte u prirodi i uz vožnju bicikla. Odaberite onu fizičku aktivnost koja vam nije previše naporna, već vam stvara osećaj zadovoljstva.
  • Pronađite zdrave alternative za omiljene praznične slatkiše – Ukoliko i dalje želite da uživate u slatkišima tokom praznika, odlučite se za zdravije varijante. Umesto pripreme poslastica sa belim šećerom, koristite zdrave zamene kao što su stevija, eritritol ili kokosov šećer. Umesto belog brašna, koristiti bademovo ili kokosovo brašno. I male promene u načinu pripreme slatkiša mogu dovesti do smanjenja broja na vagi i održavanja optimalte telesne težine tokom praznika.
  • Ostanite hidrirani! Ovo je najbolji savet koji vam možemo dati. U hladnim, zimskim danima, lako je zaboraviti na unos tečnosti. Dakle, uz vođenje računa o hrani neophodno je unositi i dovoljno vode i biljnih čajeva.

Održavanje telesne težine je proces koji traje cele godine, ne samo tokom praznika

Održavanje normalne telesne težine je dugotrajan proces, koji zahveta disciplinu i neprestan rad na sebi. U određenim trenucima, to može predstavljati napor i delovati kao nemoguća misija. Takvi trenuci su upravo praznici.

Naporan rad tokom cele godine može uništiti nekoliko nedelja nezdrave ishrane u toku praznika.

“Preživeti” praznike, a ne ugojiti se i održati normalnu telesnu težinu postaje lakši zadatak uz korišćenje naših saveta. Za više informacija o održavanju telesne težine tokom cele godine, uvek možete kontaktirati Centar za gojaznost Struktura. Stojimo vam na raspolaganju u svakom trenutku!

https://struktura.rs/